گوناگون

تزریق واکسن “مدرنا” منجر به بروز تورم و التهاب در افرادی که تزریق‌های زیبایی داشتند، شد

چندین نفر از شرکت‌کنندگان آزمایش واکسن کووید-۱۹ “مدرنا” پس از دریافت واکسن، تورم و التهاب را تجربه کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فاکس‌نیوز، کمیته مشاوره “سازمان غذا و داروی آمریکا” (FDA) خاطرنشان کرد که ممکن است افرادی که تزریق‌های زیبایی انجام داده‌اند، پس از تزریق واکسن کروناویروس، تورم و التهاب را تجربه کنند.

گزارش این سازمان نشان می‌دهد چندین نفر از شرکت‌کنندگان آزمایش که پیشتر فیلر صورت تزریق کرده بودند، مدتی پس از دریافت واکسن “مدرنا” (Moderna)، عوارض جانبی را تجربه کردند. یک متخصص پوست در مصاحبه‌ جدیدی گفت که این یک واکنش ایمنی است.

دکتر “شرلی چی” (Shirley Chi) باور دارد که این عوارض، واکنش طبیعی سیستم ایمنی هستند و اذعان داشت که همه عوارض به سادگی توسط کادر درمان برطرف شدند.

وی افزود: این موضوع عادی است که در برخی از قسمت‌های بدن که چنین ماده‌ای به صورت طبیعی در آنها وجود ندارد، شاهد بروز واکنش ایمنی باشیم.

دکتر چی ادامه داد: در هر حال، دیدن عوارض جانبی نباید مردم را از دریافت واکسن منصرف کند. در این موارد، بیماران تورم و التهاب را در قسمت‌هایی که تزریق زیبایی داشته‌اند، تجربه می‌کنند.

به گفته دکتر چی، دو نفر از بیماران، شش ماه پیش از دریافت واکسن، فیلر گونه تزریق کرده بودند و یک نفر نیز دو روز پس از دریافت واکسن، فیلر لب تزریق کرده بود. بیماران با استروئیدها و آنتی‌هیستامین‌ها تحت درمان قرار گرفتند و همه واکنش‌های آنها برطرف شد.

 

به کانال صدای مردم در تلگرام بپیوندید
@sedayemardomdotnet

Print Friendly, PDF & Email
نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا